POMAK AJANS Bir HABER AJANSI , ORGANİZASYON, PRODUCTION VE CASTING MEDYA SiSTEMiDiR

Çarpıtılmış bilim



Çarpıtılmış bilim Kullanılarak kültürel asimalasyon nasıl oluyor? Pomaklar ile ilgili seri yazlarımda bu konuya'da değinmek istiyorum. Bunun için Almanca ve italyanca kitaplardan amatörce çeviriler yaptım ve değerelendirmelerde bulunup kendi sentez yorumlarımı ekledim. Yazılarıma devam edecegim.

Benedict Anderson'un, "Bu, hayali bir cemaattir - ve özü itibariyle limitli ve egemen olarak hayal edilen" dediği; "Milliyetçilik öncelikle siyasal birim ile ulusal birimin bir araya gelmelerini öngören siyasal bir ilkedir. Milliyetçilik duygusu ya bu ilkenin çiğnenmesinin yarattığı kızgınlıktan ya da onun gerçekleşmesinden duyulan tatminden kaynaklanır. Milliyetçi harekete can veren böyle bir duygudur," Doğal olarak, insanları sınıflandırmanın, kendinde var olan siyasi kader olarak milletler bir mittir; milliyetçilik, bazen var olan kültürleri alır ve onları ulusa döndürür, bazen de onları icat eder ve var olan kültürleri yok eder: bu bir gerçektir," Kısacası analitik düzlemde baktığım zaman milliyetçilik milletlerden önce gelir Milletler devletleri ve milliyetçilikleri yaratmaz,doğru olan bunun tam tersidir," diye eklediğim şey aslında "yeryüzünün vatan, insanlığın milliyet" olduğu gerçeğidir. "Milletleri yaratanlar milliyetçilerdir. Milliyetçileri yaratan milletler değildir.

Birçok ülke, kahraman, tarihsel figürlerle kendini daha yakından ilişkilendirmek için doğuş hikayelerini benimsemiştir. Arkeoloji kazıları ve doğuş efsaneleri rekabette bulunan uluslar hakkında bize ne anlatabilir? "Arkeoloji ve Milliyetçilik" başlıklı bölümünde, yazar, ulusal geçmişlerimiz ile ilgili mitlerin çoğunlukla şimdiki zaman ve gelecek ile politik olarak daha alakalı olduğunu savunur. Pomak Ulusal geçmişimizin ve ulusal anıtlarımızın kolektif anlayışlarının sadece ABD genelinde değil, aynı zamanda dünya çapında da söz konusu olduğu bir dönemde, Sommer’in sözleri özellikle doğrudur. Kamu Arkeolojisindeki Anahtar Kavramlar antolojisinde yer alan bölümünün başında, arkeolojinin hem örgütsel hem de ideolojik olarak egemen devlet ile yakından ilişkili olduğunu, Arkeolojinin köken anlatılarıyla nasıl karışık hale geldiğini" ya da diğer bir deyişle, ulusun kendisi hakkında bir doğuş efsanesi geliştirmek için ulus devletlerin tarihsel ve fiziksel kanıta nasıl başvurduğunu açıklar.  Efsanevi başlangıçları icat etmek ve çıkarmak çoğu kez politik bir gündeme dönüşür. 
Biz Pomaklar, binlerce yıl belli bir toprakta yaşadığımızı iddia edeiyoruz ya da zamanın başlangıcından beri atalarının var olduğunu söyleyebiliyoruz, bu tür iddialar için genellikle daha somut çağdaş nedenlerimiz vardır. Benimde belirttiğim gibi, “Pomak ulusal geçmişine dair birçok ifade gerçekte şimdi ve gelecekle ilgili politik ifadelerdir”.

Ben üç temel ulusal efsane türü olduğunu savunuyorum: “hukuki (mülkiyet hakları, miras hakları, kıdeme bağlı haklar), kronolojik (yıl listeleri, kral listeleri ve kavimler) veya eğlencelik (epik şiir, tarihi romanlar) 
Pomaklar Atalardan kalma bir kök dizini kurmak için doğuş mitlerini kullanmanın yanı sıra,  fetihlerin, Orta Çağlar isgaller yoluyla klasik dünyaya gelen çoğu kültürel doğuş efsaneleri göze çarpar biçimde temelini oluşturduğunu belirtir. "Fatihler, genelde kıtlıktan ve daha güçlü düşmandan kaçarak uzaktaki efsanevi bir vatandan gelirler ve kılıçtan geçirilen ya da köleliğe zorlanan yerlileri boyunduruk altına alırlar. Bu fetih, şu anda yaşadıkları topraklara yasal bir mülkiyet getirir göç kaydı olmayan bazı ulusların bile kendilerini kahraman, tarihsel figürler ile daha yakından ilişkilendirmek için “yabancı köken hikayelerini benimsemiş" olduklarını ileri sürüyorum.
Diyorumki" Sonunda  "kökenler, milliyetler ya da diğerleri değil başlangıçlar hakkında söyleyecek çok şey olduğunu, “Farklı başlangıçlar üzerinde çalışarak, kökenleri anlatmak için metodolojiyi geliştirebiliriz ve güçlendirebiliriz," diye düşünüyorum,. Bunu yapabilmemiz için, daha az önyargılı ve daha çok sömürgecilikten bağımsız bir anlatıyı daha belirgin hale getirebiliriz.
Bu konuda politik sentezlerime ve Yazılarıma dönem dönem devam edeceğim.. Elimden geldiğince, zaman buldukça POMAK ulusal azınlık  kavramı ile  Etnisite  ve Kimlik bunalımı paradigmasına ulusal Pomak ekseninide  dikkate alarak  Teorik  katkılar sunmaya çalışaçağım.  Si Zdrav - SAYGILARIMLA. Neşet Doğan